Search

Monday, November 4, 2013

"Florista labākie darbi ar neļķēm", 1. daļa

Pavisam nesen es biju tik jaukā pasākumā - viena vakara floristu kursos. Man šis vakars sagādāja tik daudz prieka, ka gribu tajā dalīties. Tāpēc piecu ierakstu sērija "Florista labākie darbi ar neļķēm" - tāds bija kursu nosaukums. Kāpēc neļķes?
Tāpēc, ka neļķe ir burvīga puķe! Kā teica mūsu floristikas skolotāja: "Nu, kāpēc tik negatīvi, NE-ļķes! Man tās ir JĀ-ļķes!".
Neļķu plusi:
1. Mūsdienās neļķes ir tik skaistās krāsās - no laima zaļām līdz spilgti rozā, krēmkrāsas ar svītrainām lapiņām, un vēl, un vēl - acīm liels prieks
2. Salīdzinājumā ar rozi, piemēram, neļķe vāzē nodzīvos daudz ilgāk
3. Veidojot pušķi no dažādiem ziediem, neļķe ļaus izcelties citām puķēm, tai pat laikā esot brīnišķīgi skaists "pildījums"
4. Neļķēm parasti ir laba cena
5. Neļķes zieda forma ir apaļa, tāpēc ar to ir pateicīgi strādāt, jo šī apaļā forma iederēsies jebkurā ziedu pušķa vietā - tā mums mācīja pasniedzēja.
Pirms sāk veidot pušķi, prātīgi ir sagatavot visu vajadzīgo, nolikt pa rokai. Man ļoti patika, ka iepriekš var sagatavot to striķi vai lenti, ar ko sies pušķi, apliekot sienamo pavedienu sev ap kaklu kā šalli. Tad vairs nav ar vienu roku jāmēģina pavedienu nomērīt un nogriezt, viss jau gatavs. Es jutos kā profesionāls florists! :)
Vēl man ļoti patika, ka skolotāja teica nevis "pušķi", "kompozīcijas", bet "darbi". Rīt - bagātīgs darbs, ko veidojām uz ligzdai līdzīgas konstrukcijas pamata.
 


Paldies, ka ieskatījies Pieliekamajā! 

2 comments:

  1. Just that little bit has given me a new interest in carnations :)

    I've always thought of them as not such a glamorous flower but they really are pretty AND they smell wonderful. Nice post!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! :) Carnations were not my favorite either, but now that I've learned a bit about what you can do with them, I'm a fan. Plus, they'll last so much longer than many other flowers.

      Delete