Search

Sunday, June 9, 2019

Jauns gludināmā dēļa pārvalks

Man gadiem ilgi glabājās viena no interjera žurnāla izgriezta bilde - aiz pievērtām durvīm nolikts gludināmais dēlis, un šis dēlis ir apvilkts ar stilīgu, melnbaltu audumu, un tādējādi kalpo kā daļa no interjera. Kopš šo bildi ieraudzīju, man bija skaidrs, ka arī man būs tāds stilīgs gludināmais dēlis, kuru varēs glabāt in plain sight, neslēpjot.


Tikai viena problēma - kā šādu stilīgu pārvalku dabūt gatavu? Es ar do it yourself projektiem esmu uz jūs, man negribējās mācīties kaut ko šūt vai stoppēt, vai apgūt vēl kādu prasmi (diemžēl). Es gribēju tikai skaistu, gatavu rezultātu. Netālu no mūsu dzīvokļa bija mēbeļu pārvilkšanas salons, un es tur garām ejot vienmēr iedomājos, ka varbūt varētu pajautāt, cik tāds projekts maksātu. Bet mani vienmēr atturēja doma, ka droši vien maksās ļoti daudz, un vai tad šādam projektam ir vērts tērēt tik daudz naudas (nav).

Tikmēr mans gludināmā dēļa pārvalks kļuva aizvien vecāks un vecāks, vietām audums vienkārši izdila. Ne jau es tik cītīga gludinātāja, bet es gludināmo dēli izmantoju katru reizi, kad izmazgāju veļu - kā galdu, uz kura salikt mitro veļu, kamēr to izkaru.


Tad, kad pārvalka sānā parādījās garens caurums, es nolēmu, ka jāmēģina šo situāciju atrisināt vienkāršāk. Ar to, kas viegli pieejams. Mūsu lielveikalā jau biju redzējusi gludināmo dēļu pārvalkus, tikai nezināju, kādu izmēru man vajag.

Nomērīju gludināmo dēli, un izrādījās, ka man ir diezgan standarta izmēra dēlis: 38 cm plats, un 120 cm garš. Izvēlējos pārvalku ar šādu rakstu:


Pārvalkam līdzi nāca "karstuma drēbe" (nezinu, kā to pareizi sauc), un tāda "štrumbantīte", ar ko pārvalku pēc tam nospriegot.


Es izlēmu jauno pārvalku likt uzreiz uz vecā. Tas bija viegli un vienkārši, bet tam izrādījās viens mīnuss - par to vēlāk. Lūk, mans jaunais, skaistais gludināmais dēlis.


Arī tuvplāna bilde vajadzīga, lai var labāk apskatīt rakstu.


Uz šī dēļa gludinās lieliski, un man liels prieks, ka šis mini projekts ir izdarīts. Tik ilgi plānoju un domāju, un tad - 99 kronu (apm.10 eiro) risinājums atradās mūsu pašu veikalā.

Tagad par mīnusu - jaunais pārvalks ir balts, un uz tā jau ir izveidojies dzeltenīgs pleķis. Laikam no vecā pārvalka, kas apakšā. Nezinu, vai ko tādu var izmazgāt. Varbūt vienkārši pieņemt, ka dzīvē tā notiek, jo es jau nedzīvoju muzejā, bet mājās, kurās viss tiek lietots.

Paldies, ka ieskatījies Pieliekamajā!

2 comments: