Search

Sunday, March 25, 2018

Bērnu drēbju tirdziņš, pavasaris 2018.

Šodien gribu uzrakstīt par jauku pasākumu, kas divas reizes gadā notiek manā pilsētā Vesterozē.
Tās ir "bērnu drēbīšu mainīšanas dienas" (zviedriski - "Klädbytardagarna"), un šo pasākumu organizē baznīca. Ģimenes atnes drēbes, kuras vēlas pārdot un/vai noziedot, citi nāk iepirkties, un tās drēbes, kuras neviens nenopērk, tiek tālāk ziedotas labarībai. Tā ka faktiski tā nav mainīšanās ar drēbēm, bet vairāk kā ļoti labi organizēts krāmu tirdziņš.

Par šo pasākumu man izstāstīja draudzene, un viņa arī ieteica iet svētdienā: sestdien ir lielāka izvēle, bet svētdien viss, tiešām viss, ir par pus cenu. Tirdziņš notiek reizi rudenī, un reizi - pavasarī. Šī man bija jau trešā reize, un šī tirdziņa apmeklēšana man sāk izvērsties par mīļu tradīciju.

Man patīk tas, ka tur vienmēr ir kafijas galds, kur par lētu naudiņu var nopirkt kafiju, sulu, un kādu cepumu vai kūciņu. Rudenī es braucu tieši no darba, un tad bija lieliski, ka varēja drusciņ iestiprināties.
Šoreiz arī es uz tirdziņu devos, apbruņojusies ar lielo IKEAs maisu. Ja nu gadījumā atrodu daudz ko labu. Man bija neliela, neliela cerība varbūt atrast trīsriteni. Jautāju darbiniecei, un viņa teica, ka sestdien kādu trīsriteni esot redzējusi, bet šodien vairs tādu nebija.

Tirdziņā ir ne tikai bērnu drēbes, bet arī rotaļlietas.
Tirdziņā drēbes ir sašķirotas pēc lieluma, un dažreiz tās ir glīti sakārtotas.
Daudz ir pavisam mazo bērnu drēbīšu.
Tie galdi, uz kuriem ir T-krekli, parasti izskatās tā, kā pirmā bilde šī ieraksta sākumā - kā saraktas kaudzes. Bet ir jauki iet tādai kaudzei "cauri", skatīties, varbūt atradīsies kaut kas smuks.

Cenas par T-krekliem un biksēm ir aptuveni 10 - 30 kronas (aptuveni 1 - 3 EUR) gabalā, un tas ir ļoti, ļoti lēti. Ar svētdienas atlaidi - pus cenu - T-krekliņu var nopirkt par 5 kronām, tas ir smieklīgi. Bet ir, protams, arī drēbītes ar traipiem, ļoti novalkātas drēbes, utt. Ir arī drēbes, kas maksā vairāk.

Kas man ļoti patīk - šajos tirdziņos viss liekas tīrs, nav tā otro roku veikalu raksturīgā smarža. Ir tāda sajūta, ka tas ir no vienas ģimenes otrai, tāda mājīga sajūta.

Es šoreiz biju ļoti izvēlīga, un teicu sev, ka nevajag pirkt tikai tāpēc, ka ir ļoti lēti. Jo pēc tam jau tās drēbītes būs jāmazgā un jākopj, jāvelta tām enerģija. Kopumā es tirdziņā pavadīju apmēram stundu, un tas bija nesteidzoties. Plus, vēl kādas minūtes rindā, lai samaksātu. Re, kur mans pirkums -
3 T-krekli (viens garrokains)
2 maiciņas
1 šorti
2 mašīnas ar piederošu policistu un ugunsdzēsēju, un tas viss par 45 kronām (apm. 4,5 EUR). Brīnišķīgi! Abas mantiņas biju domājusi paglabāt Lieldienu dāvaniņai, bet tās jau šobrīd tiek liktas lietā, lai es varētu pabeigt šo ierakstu.

Man ir padoms - šādi tirdziņi ir lieliska iespēja izmēģināt mazajam jaunu stilu. Rudens tirdziņā, piemēram, nopirku sinepju dzeltenu krekliņu - tāda interesanta, bet nestandarta krāsa. Nebija žēl izmēģināt par tik mazu naudiņu, un nebija žēl pēc tam atdot tālāk labdarībai. Tāpat arī pelēkmelnais prizmu T-krekls šajā bildē -  par pilnu cenu tādu diez vai pirktu, bet par 5 kronām - protams!

Nākamās tirdziņa dienas, visticamāk, būs oktobrī. Es jau gaidu! Šoreiz apsveru iespēju aiziet pirmajā dienā, kad viss vēl ir par pilnu cenu un izvēle - lielāka. Tad jau redzēsim.

Update: atradu bildi ar drēbēm no mana pirmā tirdziņa. Cita starpā džinsi un garrokains krekls.

Paldies, ka ieskatījies Pieliekamajā!

No comments:

Post a Comment